pondelok 15. októbra 2012

Moja milovaná HUDBA :))

Niekto múdry raz povedal, že "Bez hudby sa nedá žiť". Vlastne to hovoria všetci. Môže to byť pravda?
Podľa mňa aj celkom áno. Aspoň ja teda bez hudby žiť neviem. No, a skúste si tipnúť, čo asi počúvam.
..... Punk, rock, metal. Správne. Tvrdú hudbu. Mám rada aj niektoré popové veci, napr. Lady Gaga nie je najhoršia, Avril Lavigne, He is we, Jefree Star, Adam Lambert... Indie pop. Ak sú originálny a nie sú zbožňovaný dvanásťročnými dievčatkami, tak sa to asi dá zvládnuť.
No, svoju hudobnú históriu začnem detstvom, začnem tým, ako som hrala na hudobné nástroje. Na základke som chodila na sopránovú zobcovú flautu, postupne som prešla na alt, teraz hrám aj na sopránin, tenor, bas,... Postupom času som začala hrať na priečnu flautu. Teraz jednu mám doma, ale je tak trochu pokazená (už som ju tak kúpila), ale občas sa na ňu hrať dá. O pár mesiacov ju dám do opravy, keď budú peniažky.
Trochu viem hrať aj na klavír/keyboard. No je to zúfalo strašné... Chcem sa to naučiť poriadne, ale nemám na čom cvičiť. Čo už. Taký je život.
Najradšej však mám momentálne gitarku, moju lásku. Práve som si objednala z netu novú jacksonku, dúfam, že mi čoskoro príde :) Momentálne máme doma 3 klasické, jednu jumbo, jednu elektrickú, ale tá jacksonka je na ceste (snáď), a najbližšie sa chystám na semiakustickú ibanezku.

Pekná, nie? :)
A ešte som vždy chcela čiernu PSD LP1.

Tú by som strašne, ale strašne chcela, a je aj lacná, ale dala som prednosť gitare s tremolom, kvôli hudbe, ktorú sa chystám hrať. 

Moja akustická gitara je značky Johnson, celkom dobrá. Struny D´addario sa mi fakt osvedčili. Na starej elektrickej Jolane po otcovi mám struny Rotosound, no nič moc, poviem vám. Ale za takú cenu, čo by som chcela :D Hrať sa na to dá. 
No, na gitaru som chodila do zušky asi rok a pol, dvom rôznym učiteľom, a naučila som sa hrať hovno s makom. Potom som chodila na gitarový krúžok v istom centre voľného času, ak to tak môžem nazvať 
(čítaj: oratórium), anaučila som sa hrať aspoň základné akordy. Potom som bola samouk a teraz som začala chodiť do súkromnej ZUŠ, snáď to bude lepšie.

VIAC PO ROZKLIKNUTÍ!!!



Čo sa týka hudby, ktorú počúvam, ako malá som mala najradšej Tublatanku (to asi každý, kto je tak starý, prípadne starší ako ja). To boli páni muzikanti! Všetci ich počúvali, a niektorí (včetne mňa a som na to hrdá) ich počúvajú stále. Ako malá som ich volala dubloši a stále dokola som počúvala ich vianočný album, aj keď bola trebárs veľká noc. 
Keď som podrástla, otec mi púšťal Helloween - živé DVD. Je to super skupina, Kai Hansen bol skvelý, no aj jeho terajšia skupina, Gamma ray, je mega. 

Potom prišla moja neslávna éra hip-hopu - eminema, rytmusa a popových sračiek. Neznášam sa za to.
Potom som si našla kamošky metalistky, začala som chodiť na punkové koncerty do klubov ako je Randal,a už to pekne išlo. Teraz počúvam všetko tvrdé. Zo Slovenska mám najradšej skupinu The Paranoid a IneKafe. Z takých undergroundových skupín mám rada napr. Konečnú verziu. Ale toho je veľa, slovenská scéna je super, aj keď sa to nezdá.

Zo zahraničia mám rada aj staršiu, aj novú hudbu. Z punku to bude asi Sex Pistols, tí boli geniálni. Neo punk, tam mám najradšej Green day, Sum 41, Blink 182...
Rocková hudba, to je u mňa hlavne hard rock, a to AC/DC a podobne... Zo starších interpretov mám rada Led Zeppelin, Nirvanu, aj Rolling Stones sú super, veď to je klasika... Jethro Tull, Andersen je perfektný flautista, dokoca som od nich niečo hrala na priečnej flaute... 
No a metal, to už je samostatná kapitola. Nightwish, Evanescence, Within Temptation a iné symphonic metalové skupiny to istia. A power metal, to zbožňujem najviac na svete. Helloween a gamma ray, Sonata arctica, Stratovarius...
Momentálne mám veľmi rada Screamo a Post-HC. Hlavne Bring me the horizon (a značka oblečenia Drop dead, ktorá patrí Olimu!), Black veil brides, Escape the Fate... 
Ďalšie skupiny, čo počúvam: Avenged sevenfold, Skillet, Marilyn Manson, Alice Cooper, Ramones, Mayday parade, Misfits, All tiem low, Yellow card, Bowling for soup, Alkaline trio, Linkin park, Simple plan, Good Charlote, Lostprophets, U2, Red, Tool, Pink floyd, Deep Purple, Bullet for my valentine, Metallica, Minus plus, Iwrestledabearonce, Suicide silence, Silverstein, Rige against the machine, A day to remember, Lifehouse, Attack attack!, Alesana, Asking alexandria, Snow patrol, Stone Sour, Slipknot, Cinema bizzare, Maximum the hormone, Puddle of mudd, Pierce the Veil, System of a down, a samozrejme Black Sabbath... atď...

Och, toho je tak veľa, to nejdem vypisovať :D Vážne, toto je asi maximálne osmina z toho, čo počúvam, takže tak... Mám rada všetko, čo je samé sebou... 

A Slovensko: IneKafe, The Paranoid, Plus mínus, WaddA, The Downhill, ČAD, Voice of Horse, Problem, Meredith, DESmod, Bod omylu, Konečná verzia, Dlhé vedenie, Sám sebou, Broken, Zoči Voči, From Our Hands, Koblížc!(čr), Zakázaný ovoce (čr), Rybičky 48 (čr), The Elements, Smola & Hrušky, Max Jason Mai (pre nezainteresovaných Miro Šmajda :D = rosemaid), Airfare (čr), ska2tonics, Polemic, Horská chata, Borra, Elán, Tublatanka, IMT smile, No name (sporadicky :D), Before the zero day, Bandygora (ak mám správne info, tak sa nedávno rozpadli), Segment (čr), X-left to die (čr)... A tak.

No, ako pozerám, mám čo počúvať niekoľko rokov, len problém je (pozitívny!), že stále vznikajú nové a nové kapely... :D

No, a také menej tvrdé... hudobné telesá :D Lady gaga... od nej mám rada napr. Born this way, to je taká povzbudivá pesnička... Alebo He is we, to je geniálna skupina... Majú nádherné texty. Mám rada aj Adama Lamberta, a nie, nemám nič proti homosexuálom. Každý môže mať rád koho chce. 


No, ja končím, lebo vás zo mňa porazí ešte :D



*März*






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára